Nytt rekord: 9 miljoner Sommarpratare!
26/8, 2015 kl. 14:04Det sägs att vi svenskar älskar att prata om vädret. Det stämmer. Men det handlar nog inte om att vi är så förtvivlat förtjusta i klimatfrågor, utan snarare att vi vill hitta något gemensamt att prata om.
För oss som jobbar med möteskommunikation är det här inte särskilt förvånande. Människor vill kommunicera med varandra. De vill känna samhörighet och sammanhang, och inget är så förenande som gemensamma upplevelser. Det här försöker vi utnyttja när vi skapar event för våra kunder – vi ger deltagarna gemensamma upplevelser som de kan prata om, långt efter själva genomförandet.
Vi skapar ihållande högtryck i företaget.
Tillsammans med våra kunder mejslar vi fram de viktiga budskapen. Det kan till exempel handla om företagets vision och mission, aktuella målbilder, nya strategier, samarbete, teamkänsla eller organisationens värderingar. Men istället för att bara fylla en massa Powerpoint-bilder, så regisserar vi en tillstaälning där allt kommunicerar – från inbjudningarna till scenen, gruppövningarna, fikapauserna, maten och underhällningen.
Vi låter kort och gott deltagarna uppleva budskapen!
Effekterna av ett lyckat event påminner ofta om vad ett ihållande högtryck gör med oss svenskar. Hela organisationen lever upp. Medarbetarna fylls av energi. De ler, skrattar, pratar med varandra, och ser på det hela taget tillvaron på ett mer positivt sätt.
Nu när hösten är i antågande är det här viktigare än någonsin. Om du vill få solen att lysa vid nästa konferens, kick-off, medarbetardag, chefsmöte, jubileum, invigning eller säljträff, är du välkommen att höra av dig. Du når oss på telefon
026-10 27 00, eller via http://www.brinc.se
Hälsningar Brinc Relations
PS. Vill du lyssna till ett inspirerande ”Sommarprat” rekommenderar vi Kjell Enhagers program, från en av sommarens få verkligt soliga dagar, den 7 juli. Du hittar programmet på Sveriges Radios hemsida: http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/571822?programid=2071 Kjell är en av de föreläsare vi gärna anlitar när vi vill få människor att se solen bakom molnen : )
Denna artikel är publicerad på Gävlemagasinet via SvenskPress.se.
Se villkor här »