Subaru vinner mark
8/2, 2013 kl. 11:25Subaru har fortsatt medvind. Medan marknaden i januari totalt minskade med 15,86 procent ökade Subaru sin försäljning med 70,87 procent. Detta gav en marknadsandel på hela 2,23 procent och gör Subaru till det näst största japanska märket i Sverige.
Januari 2013 bleb en rivstart för Subaru. Legacy återtog positionen som bästsäljande modell och ökade med nästan 238 procent, vilket gör att den placerar sig på 18:e plats i modellstatistiken.
Bland miljöbilarna ökade gasbilarnas andel från drygt 8 procent till nästan 23. Subaru har med sin Boxer-CNG gasbil positionerat sig i övre halvan bland de knappt 40 modeller som klarar den nya miljöbilsdefinitionen.
– Vi har fått en smakstart på 2013 och med våra kommande introduktioner ser vi med tillförsikt fram mot ett nytt och spännande bilår med fortsatta framgångar, säger Torbjörn Lillrud, vd för SUBARU Nordic AB.
Denna artikel är publicerad på Gävlemagasinet via SvenskPress.se.
Se villkor här »